Bara vara lat eller bygga bord

Lite då och då dyker det upp tillfällen då jag är heeelt  ensam hemma en hel lång dag. Barnen spenderar en dag hos farmor och farfar och Emil jobbar. Det är ju så skönt. Men man funderar ju åxå på hur man ska spendera dagen. Ska jag lata mig och typ inte göra nåt eller ska jag ta tag i nåt litet projekt. Nåt projekt från min lilla lista jag har här inne i mitt huvud. För ett tag sen när jag hade just ett sånt här tillfälle så blev det en heldag för min del som jag snickra ihop ett bord/köksö som jag gått och grunnat på länge att göra. Såg ett avsnitt på Äntligen hemma för längesen där Elsa Billgren tillverkade ett så himla fint bord. Jag har sen dess velat göra ett liknande.

Så fram med borr, såg och skruv och så är det bara att sätta igång.Som bordsskiva har jag köpt hyllplan i gran hos Jem&Fix. Dom har jag sen laserat i svart och sen lagt på en klarlack för att få en mer hållbar yta. Som bordsben har jag hittat väldigt fiffiga benbockar på Ikea som går att höja och sänka. Sådär. Det gick ju rätt lätt att bygga ihop. Nu fattas bara några barstolar😀

Lämna en kommentar